איך להתנהג בשיגרה?

כיצד להימנע ממצבים לא נעימים ולהגן על עצמינו ועל משפחתנו אם לא עלינו, נקלענו למצב סכנה?
להלן מידע ומספר עצות אשר עשויות לעזור:

מניעה
המטרה: להרגיש בטוחים ולהימנע מלהיכנס למצב מצוקה
תמיד כדאי שמישהו ידע היכן אתם נמצאים ולאן אתם הולכים, פרטו את מסלולכם ושעה צפויה להגעה ליעד.
השתדלו להימנע ממקומות הידועים כמועדים לפורענות ו/או מקומות חשוכים ומבודדים כחניונים בקומות תחתונות ללא עמדת שומר נגישה. כל מקום בו אין אדם בטווח שמיעה/ראיה אשר יחוש או יזעיק עזרה הינו מסוכן ועדיף להימנע ממנו.
הקפידו לתכנן את מסלול ההליכה שלכם מראש ובמידת הצורך עברו בזהירות למדרכה/רחוב מקביל במסלול ההליכה כך שתהיו באזור מואר והומה אדם ככל שניתן.
הקורבן הפוטנציאלי
​המטרה: הכרת מאפייני הקורבן הפוטנציאלי
תוקף בוחן את הקהל ומאתר מאפיינים אשר יקלו עליו לבצע את זממו מבלי להיתפס או להינזק. תוקף יעדיף מטרה בודדת, לא חמושה, קטנת מידות לעומתו, קלה ונוחה להשתלטות.
יתרון ההפתעה מוצב לטובת התוקף אשר יבחר במועד היסח הדעת של המטרה כגון: בעת שימוש במכשיר סלולרי, קריאה, האזנה למוסיקה באמצעות אוזניות, חיפוש חפץ בתיק וכל פעילות אחרת הבאה על חשבון תשומת לב וערנות למתרחש בסביבה.

התוקף ימתין לרגע ולמקום בו רוב התנאים משחקים לטובתו כך שיפתיע ברגע החולשה, ישתלט על המטרה ויעביר אותה במהירות לאתר אחר בו הסיכויים שיראה וייתפס- קטנים אף יותר.
אתם חשים בסכנה? החזיקו אתlפיקו בכף היד, ניתן להסתיר את כף היד בתוך תיק או כיס במצב “מאובטח“.

הפגנת ביטחון
תוקף טיפוסי מחפש מטרה המשדרת חולשה וחוסר אונים. תוקף יזהה שפת גוף המשדרת חוסר ביטחון עצמי, עצב, דיכאון, פחד, התנהגות או מראה המעידים על שיכרות. לכן, יש להקפיד על ערנות, להביט מסביב בגובה העיניים ולא להשפיל מבט.

הליכה בראש מורם וגאה, שידור נינוחות, יציבות וביטחון עצמי – מרחיקה תוקפים.